Co to za portal?

„Bankowcy to krwiopijcy, których celem jest tylko ich zysk i wyciśnięcie z klientów ostatniej złotówki. A poza tym, ich chciwość jest główną przyczyną światowego kryzysu ekonomicznych.”

Tego typu opinie nie są odosobnione. Wydaje się nawet, że są coraz bardziej powszechne. Czy można temu zaradzić? Jesteśmy przekonani, że tak. Receptą jest budowanie z klientami autentycznych i długotrwałych relacji. Zgodnie z zasadą win-win. Czyli: klienci zyskują przekonanie, że bank dba o ich interesy a bank ma wielu wiernych i lojalnych klientów.

Budowanie takich relacji przy pomocy Internetu czy Call Center to bardzo trudne zadanie. Badania rynkowe wskazują na to, że  oddziały bankowe jeszcze przez wiele lat będą najlepszym miejscem do owocnej współpracy z klientem. Placówki muszą jednak coraz bardziej się zmieniać i dostosowywać do potrzeb klientów. W tym procesie różne technologie będą odgrywały kluczową rolę.

I dlatego stworzyliśmy ten portal. Naszym celem jest  promowanie najlepszych praktyk i rozwiązań, które pozwolą jeszcze lepiej obsługiwać klientów. Tak, aby zarówno klienci jak i banki zyskiwali możliwie jak najwięcej zadowolenia i korzyści. Przecież nikt nie chce być wykorzystywanym. Nikt też  nie chce, żeby nazywano go krwiopijcą.

Kto jest twórcą portalu?

Twórcą portalu Automatyka Bankowa jest Krzysztof Kołodziejczyk. Absolwent Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej i studiów MBA Georgia State University – Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Krzysztof trafił do bankowości w drugiej połowie lat 90-tych. Niezbyt doświadczony, ale pełen energii i pomysłów.

W tamtym czasie obsługa klienta bankowego często przypominała obsługę petenta w „peerelowskim” urzędzie. Dla Krzysztofa celem stało się promowanie rozwiązań, które zapewnią wyższą jakość usług. Jak uniknąć zmuszania klientów do biegania od jednego do drugiego stanowiska i stania w długich kolejkach? Jak zlikwidować tradycyjne okienka kasjerskie? W jaki sposób umożliwić  klientom korzystanie z usług bankowych 24 godziny na dobę? Jak zapewnić bankowi lepszy kontakt z klientem i skuteczniejszą sprzedaż?

Dzisiaj, połączenia funkcji kasjera i dysponenta na „otwartym” stanowisku i powszechne korzystanie z kanału samoobsługowego, jest sprawą dość oczywistą. W tamtych czasach dla wielu były to pomysły wręcz rewolucyjne.

Krzysztof z pasją młodego entuzjasty, który uważa, że wszystko jest możliwe, zaangażował się w promocję nowych rozwiązań. Często zdarzały się porażki. Ale z biegiem czasu coraz częściej nowatorskie koncepcje trafiały na podatny grunt. Dzięki temu brał udział w wielu projektach tworzenia oddziałów, które dzisiaj dobrze znamy z naszych ulic.

Przez kilkanaście lat uczestniczył w wielu szkoleniach, konferencjach i projektach na całym świecie. Wydarzenia te dotyczyły głównie organizacji oddziałów bankowych i procesów zarządzania gotówką. Do dzisiaj utrzymuje bliskie kontakty z czołowymi producentami i konsultantami w branży co sprawia, że na bieżąco śledzi najnowsze światowe trendy. Wciąż zdobywa wiedzę i doświadczenie, które pozwalają odróżniać rozwiązania zdające egzamin w praktyce od tych które są tylko modnymi gadżetami.

Kilka lat temu firma Retail Banking Research (RBR) doceniając jego doświadczenie, zaprosiła Krzysztofa do współpracy. RBR to niekwestionowany autorytet i największa na świecie firma konsultingowa w automatyce bankowej. Krzysztof blisko współpracuje też z firmą Currency Research, która jest m.in. organizatorem konferencji Currency Conference i International Commercial Cash Operations Seminar (ICCOS). W roku 2013 został wybrany na wiceprezesa Polskiej Organizacji Firm Obrotu Gotówkowego. Obecnie swoją wiedzę wykorzystuje także jako prezes firmy Talemax Sp. z o.o.

Czy chciałbyś zadać Krzysztofowi jakieś pytanie? Albo podyskutować z nim na tematy poruszane na portalu? Może z czymś zupełnie się  nie zgadzasz? A może chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej o rozwiązaniach opisanych na portalu? Napisz maila na adres: kkolodziejczyk@automatykabankowa.pl.

Co zyskasz korzystając z portalu? Jakie informacje na nim znajdziesz?

 

 

  • Co to za portal?

  • TALEMAX - Przyszłość Technologii Bankowych

    Chcesz wiedzieć więcej?
    Zapisz się na newsletter

    Będziesz otrzymywał nie tylko informacje o wpisach, ale również dodatkowe, niepublikowane na portalu materiały. Sam zdecyduj czy podać swój mail prywatny czy służbowy. Portal Automatyka Bankowa użyje go jedynie w celu wysyłania raz w miesiącu newslettera z informacjami o nowych wpisach i materiałach. Nie wysyłamy żadnych innych maili.