Ciekawe linki (część V)

Przedstawiamy kolejną część cyklu, w którym prezentujemy  ciekawe artykuły i informacje związane z bankowością z innych portali i stron internetowych. W tej części polecamy interesujący raport przedstawiający wyniki badania satysfakcji klientów banków. Zachęcamy również do przeczytania artykułu opisującego problemy związane z systemem płatniczym używanym podczas niedawno zakończonych Igrzysk Olimpijskich w Londynie.

„Kurs na zmiany. Doświadczenie klienta w relacjach z bankami” – raport firmy Deloitte

W raporcie przedstawiono wyniki badania satysfakcji klientów banków, przeprowadzonego w pięciu krajach Europy Środkowej. Z badań wynika, że blisko jedna trzecia klientów nie wybrałaby ponownie banku, z którego usług obecnie korzysta. Jednocześnie aż 88% klientów w Polsce korzystało z usług tylko jednej instytucji, co jest najwyższym wynikiem w rejonie. Tak duże „przywiązanie” może być dla banków ważnym sygnałem, wskazującym jak ważne jest budowanie dobrych relacji z klientem. Raz utracony klient może być praktycznie nie do odzyskania, a zdobycie nowego jest trudnym zadaniem.

Wyniki badań wskazują też na rosnące znaczenie jakości usług a zmniejszającą się wagę ich ceny. Klienci są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb, co sprawia, że banki wkrótce będą musiały stosować bardziej zaawansowane modele segmentacji. Banki, które będą potrafiły dostosowywać usługi do oczekiwań odpowiednio określonych segmentów rynku, będą miały szanse na pozyskiwanie nowych klientów. Będą też mogły budować trwałe relacje z dotychczasowymi klientami.

Link do raportu firmy Deloitte

Linki do opinii o raporcie firmy Deloitte:

Banki zaczną walczyć o satysfakcję klientów (biznes.onet.pl)

Polacy niezadowoleni z usług swoich banków, ale niechętni do zmian (wyborcza.biz)

 

Wolność w wyborze sposobu płatności – czy każdy ma do tego prawo (countingcurrency.com)?

Nieoczekiwanie jednym z częściej poruszanych tematów podczas zakończonych Igrzysk Olimpijskich w Londynie był system płatności. Najwięcej kontrowersji zbudził sprawa firmy Visa, jednego z głównych sponsorów Igrzysk. Visa była też jedynym dostawcą systemu płatności, z którego korzystano podczas imprezy. W efekcie kupowanie biletów, jedzenia, picia czy dostęp do gotówki był możliwy tylko z użyciem kart tego operatora. W artykule zamieszczonym na portalu countingcurrency.com, analizie poddano interesujące zagadnienie: na ile prawa sponsorów imprez mogą ograniczać wolność ludzi w zakresie dostępu do ich pieniędzy?

Sytuację dodatkowo „ubarwiła” awaria systemu płatności podczas trwania zawodów. Przez trzy godziny jedzenie czy picie mogły kupować tylko te osoby, które posiadały gotówkę a większość kibiców niestety nie miała jej przy sobie. Przecież organizatorzy zachęcali do tego żeby korzystać tylko z kart Visa i żeby nie zabierać pieniędzy na zawody…

Freedom of Choice in Payments – a Right for All?

Dodaj komentarz