Newsletter Październik 2013 + dodatkowe materiały

Witaj Subskrybent

Przesyłamy artykuły zamieszczone w październiku na Portalu Automatyka Bankowa.

Załączamy również dodatkowe materiały z zakresu automatyki bankowej.

Jeśli chciałbyś przekazać nam jakiekolwiek oczekiwania dotyczące tematyki poruszanej na Portalu, prosimy o mail na adres redakcja@automatykabankowa.pl (lub zadzwoń 504 143 524). Chcemy rozwijać Portal tak, aby był jak najbardziej dostosowany do Twoich potrzeb. Za wszelkie Twoje sugestie będziemy się rewanżować niespodziankami.

Życzymy miłej lektury!

Redakcja

 

Różne źródła cytowane na naszym portalu potwierdzają jeszcze długi żywot gotówki. Nasuwa się pytanie: jak w przyszłości będzie się zmieniać rola i forma banknotów? We współczesnych banknotach wciąż można jeszcze dużo poprawić stosując na przykład bardziej zaawansowane nośniki. Historię i prognozy związane z ewolucją banknotów przedstawiliśmy w artykule „Fascynująca historia banknotu: od papierowego kwitu depozytowego do …?”. Nie tak dawno pojawiły się nowe projekcje związane z przyszłością gotówki. Wizje są interesujące a nawet nieco kontrowersyjne, warto więc poświęcić im uwagę.

Jak będzie wyglądał i co będzie charakteryzowało banknot przyszłości?

 

W ostatnich latach nastąpił znaczący postęp w metodach analizy skomplikowanych procesów biznesowych, optymalizacji i kontroli procesów. Stało się tak dzięki użyciu różnych metodologii z dziedziny sztucznej inteligencji. Do metod tych  zaliczają się sieci neuronowe, systemy logiki rozmytej, systemy zbierające dane z wielu źródeł, przetwarzanie ewolucyjne,  inteligencja roju czy paradygmat wirtualnej fabryki. Zastosowanie tych metodologii  pozwala  stworzyć rozwiązania klasy “systemów inteligentnych”. Autorem artykułu jest Krzysztof Trojak, prezes BSS Poland SA, ekspert z wieloletnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań usługowych i informatycznych dla sektora bankowego.

Co sprawia, że systemy sztucznej inteligencji skutecznie optymalizują procesy zarządzania gotówką?

 

Dodatkowe materiały:

Artykuł Kevina Blair – „Adapting branch networks to changing consumer preferences and behawior”

Artykuł Brendana Burge – „Reinventing Cash In Transit”

Artykuł Micah Solomon – „Transforming The Retail Banking Customer Service Experience By Speaking With One Bank Customer At A Time”

 

 

Możliwość komentowania została zablogowana.